BELL FORUM

Sembang-sembang kosong
 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Tolong! nak tayar bagus!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
kimsian86



Posts : 28
Points : 44
Join date : 2011-09-11

PostSubject: Tolong! nak tayar bagus!   Thu Jun 27 2013, 00:31

sekarang banyak punca kemalangan adalah "tayar buang" mmg dashyat.. selain daripada service kereta...quality tayar yg dipilih mestilah bagus....sekarang I tengah pandu Proton Preve.. dan guna Silverstone 17" inches rim.. sekarang dah lama dan tiba masa untuk tukar yg baru. Sekarang I nak tayar yg lebih bermutu dan boleh tahan lasak. Siapa boleh recommend? Terima kasih banyak2!
Back to top Go down
missycheesie



Posts : 23
Points : 25
Join date : 2012-01-23

PostSubject: Re: Tolong! nak tayar bagus!   Thu Jun 27 2013, 23:40

1 kereta yg lebih selamat mestilah mula dgn tayar yg baik. tayar yg i guna sekarang adalah yokohama agak okei dgn harganye berpatutan.
tapi sekarangkan, tayar ada bunyi bising sikiy bila perjalanan jauh dan jugak brake dia x berfungsi dgn baik especially masa hujan lebat bounce
Back to top Go down
SusanChong007



Posts : 18
Points : 28
Join date : 2011-04-11

PostSubject: Re: Tolong! nak tayar bagus!   Sat Jun 29 2013, 01:49

semua brand macam sama saje? x perlulah nak pilih 2 masa nak tukar..bagi saya boleh pandu sudah boleh la tu
Back to top Go down
josephchia8888



Posts : 19
Points : 33
Join date : 2012-11-01

PostSubject: Re: Tolong! nak tayar bagus!   Sun Jun 30 2013, 06:56

bukan semua brand sama la...semua reka bentuk pun x sama..
Misalnya Michelin Primacy 3 ST tyres...walaupun dlm speed yg amat laju pun gurantee sgt stable..tayar ni mempunyai CushionGuard Technology...yg membolehkan perjalanan lebih lancar, steady dan selesa.cuba tengok sini kalao nak lebih faham..
http://www.michelin.com.my/Products-Services/Car-SUV-LT/passenger_car/size.html?summer=Primacy%203%20ST

SusanChong007 wrote:
semua brand macam sama saje? x perlulah nak pilih 2 masa nak tukar..bagi saya boleh pandu sudah boleh la tu
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tolong! nak tayar bagus!   

Back to top Go down
 
Tolong! nak tayar bagus!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
BELL FORUM  :: Vehicles & Transportation :: Kelab Kenderaan-
Jump to: